søndag 11. april 2010

Våren er på tur...

I dag har jeg vært å lagt årets første blodspor oppe i marka her. Det har regnet litt de siste dagene, så jeg var så heldig å finne meg litt bar mark. Ble to korte spor til begge bikkjene.
Hedvig er jo helt fersk, litt som meg egentlig (Hehe), så hun fikk et kort og enkelt spor. Her ble det egentlig mer tull enn sporing. Hun viste litt interesse på starten, gikk litt fram og tilbake for å sjekke sporene et par ganger, men så sa det stopp. Men man tar det nå ikke så fryktelig tungt.
Alma, ja hun sprang omtrent sporet. Men det skal sant sies at jeg er usikker på om det faktisk var blodet, eller om det var mine spor hun fulgte etter. Så det hele var fort unnagjort, men vi har jo hele våren og høsten framfor oss. Og nå er det meldt regn framover så man får håpe på at snøen får fart på seg då.

Hedvig er nå forøvrig meldt på sin første utstilling, det blir valpeshow (6-9 mnd klassen) 1.mai helga. Tror det kommer til å bli en trivelig tur med mange kvinnfolk og hunder i alle kanter, lang tur, men sikkert bra. Harry Tast dømmer både JRT-rasen, gruppe 3 og BIS Valp den ene dagen, så man kan jo bare håpe på gode resultater her. Det er helt sikker mange flotte valper som klarer å gjøre et bedre bilde i ringen enn Hedvig, men hun er jo ei flott lita jenta i mor sine øyner uansett.

I påska har det vært relativt stille og rolig. Jeg har jobbet hele påsken, men litt tid til tur og kos har det nå vært. Trening generelt har stått litt stille, så det har vært lite lydighet og utstillingstrening på dem. Men nå som ferien er over er jeg klar til å samle krefter igjen og starte opp..Må vel komme oss på hundetrening nå etter helga :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar