søndag 13. juni 2010

Alma er tilbake !

Hundegledens Arctic Alma ("Alma")


Endelig har vi fått Alma hjem igjen. Vi har hatt en veldig hyggelig uke sammen med Kompis, men det var jammen meg godt å få Alma-mor hjem.

Hun ble sterilisert for ca 1 uke siden, og selve operasjonen var vellykket. Det viste seg faktisk at hun hadde cyster på egglederene, noe som forklarer mye om oppførselen og plagene med innbilt svangerskap hun har hatt. Såret er begynt å gro og ser for øyeblikket fint ut, og formen er blitt mye bedre. Eneste vi krangler litt om man skal faktisk skal beholde plaster på eller ikke...Alma mener tydligvis IKKE.
Nå ser jeg bare fram til at hun er helt tilbake, slik at hun også får startet opp med sportreningen.
Neste helg skulle vi egentlig vært i Bodø på utstilling, men Hedvig fikk en uventet løpetid og dermed valgte vi å droppe dette. Litt ergelig da....Men bedre det enn å reise nedover med en hund som kun er opptatt med å flørte med gutta-boys.
Men jeg og Hedvig er kommet godt i gang med sportreningen og skal heller bruke sommeren til dette. Hun har fått mye skryt fra instruktørene i hundeklubben, så vi satser på at vi stiller til start på blodsporprøve i august.
Det blir for øvrig ikke mer utstilling før i august også.
Ellers kan jeg nevne at jeg er ferdig med eksamen og er blitt utdannet agronom...Jippi !! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar